2015. április 30., csütörtök

Egyemeletes ház az Üllői úton


A Klinikáktól mentem a körút felé, nyitva volt a kapu. Annyiszor elmentem már előtte és nem tudtam, hogy ilyen cuki bájos, szerethető udvara van, teljesen elbűvölt.
Rövid kutakodás után annyit tudtam meg róla, hogy a telek 1861-ben Weisz János és neje tulajdonában volt, majd 1872-ben Weisz Péter adott megbízást egy új, földszintes lakóház megtervezésére Szabó Alajosnak. A mostani ház talán ennek az épületnek az átalakításával épült, legalábbis a lépcsőház, ami szerintem inkább a századforduló környékén készülhetett el, erről árulkodik. Később Popelka Tamás és neje nevén van sokáig a ház. Ők több bérházzal és ingatlannal is rendelkeztek Ferencvárosban de valószínűleg nem itt laktak, Popelka Tamást mint bélkereskedőt lehet még megtalálni a régi lakcímjegyzékekben. Ide van viszont bejelentve rokona, Béla és Vilmos, akik szintén bélkereskedők. Ha a falak mesélni tudnának...

az udvar a fával
Források: BCLMLP

Ha tetszett a  bejegyzés és szívesen látnál még több képet és tartalmat,
itt csatlakozhatsz a blog Facebook oldalához és 
itt követhetsz Instagramon.

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése