2013. szeptember 21., szombat

Az Operánál, délután. És emlékek.

Lezárták az Andrássy utat, az Operánál előadásra készültek és a Hajós utca sarkán lévő szfinxet telegraffitizték, játszásiból. Szó szerint, mert díszlet lesz egy előadásban. Ácsorogtam egy darabig, hátha elkezdődik a műsor, aztán meguntam és inkább átcsábultam a Drechsler-palota oldalához, remélve hogy nyitva találok egy kaput, de minden korrektül zárva volt. Itt viszont igazi graffitiket lehet látni. Aztán találtam még a Lázár utcában egy régi ecset-kefe üzletet és besírtam magamat a Bajcsy Zsilinszkyn, az Ó utca sarkán álló modern házba, amit mindig bámultam a Bajcsy köz 1. ablakából, amikor tizenegy éve ott laktam. Volt egy függöny nélküli lakás pont velünk szemben, nem tudtam megállni, hogy néha ne bámuljam, amint teljesen ártatlan dolgokat művelnek a lakók, nyilván egy házaspár, számítógépeztek, jöttek-mentek, vacsoráztak. Egyszer jött hozzám valaki, aki elmesélte ki lakik ott, jó nevű újságíró, a nevére persze már nem emlékszem. De ma, amikor bementem a lépcsőházukba, beugrott minden, az akkori életem, az ott töltött napok, hogy nem lehetett nyitott ablaknál tévét nézni, akkora volt a zaj, a repülőgép, aminek a hatodik emeleti tetőteraszról hadonászva integettünk és kiabáltunk a grillparti közben, amikor már nagyon vidámak voltunk, meg amikor álltam az ablaknál és néztem a hóesést a Bajcsyn. 





régen Drechsler-palota, később Balettintézet, most szellemház, eztán luxusszálloda?
előadás díszlete az Operánál
Valódi graffitik és némi street art a Drechsler-palota oldalában:



Lázár utca 5.
Lázár utca-Bajcsy sarok.


A 19/b tervezője nem Schmitterer, hanem Fried Miksa és Fenyves István. Ez az a bizonyos szemben lévő ház, aminek a tetejét hatalmas fekve támaszkodó férfi test díszíti:
a blogger itt fedi fel kilétét;)
,

Nem is bántam hogy nem mentem el a Belügyminisztériumba, a KÖN alkalmából, mert amint bejutottam a lépcsőházba és elkattintottam a fenti fotót, lemerült a pótaksim is, úgyhogy gyorsan hazamentem inkább. 


Ha tetszett a  bejegyzés és szívesen látnál még több képet és tartalmat, 
itt csatlakozhatsz
a blog Facebook oldalához. 

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése